Beauty and the beast. Correct zakelijk schrijven versus foute taal.

Geschreven communicatie die op een professionele manier wordt gebruikt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wat is de mooiste tekst van het land?

Beste Jos, 

Hoe gaat het ermee? Met de kinderen alles goed? Het is altijd leuk om met je samen te werken en dat project dat we vorig jaar deden was zo interessant. We zouden eens dringend een nieuwe bestuursvergadering moeten plannen. Die vervelende smartphone ga je dan toch wel achterwege laten, niet waar digital addictje?

Groeten, Tuur Verschueren.

Hoe schrijf ik op een zakelijke manier? 

NIET zoals hierboven dus. Dit beschouwen we als “the beast” in de schrijfsprookjes. Meer zin om te dansen via je toetsenbord met Beauty? Volg dan de onderstaande richtlijnen.

  • Ga recht op je doel af. Schrijf van in het begin zeer duidelijk waar het om gaat.
  •  Kort en krachtig – dat is de boodschap voor zinnen.
  •  Er is altijd een oproep nodig die uitnodigt tot actie.
  •  Blijf in alle omstandigheden beleefd.
  •  Eindig met een conclusie of korte groet.

 Nalezen is een erg belangrijk punt. Lees je eigen tekst luidop of vraag feedback aan anderen. Wees niet verbaasd dat er verschillende versies nodig zijn om tot een goed eindresultaat te komen.

 Vergeet niet: oefening baart kunst

 

3000 Leuven
leona@bright2write.be
F BE 0554.913.343
Privacy
Algemene voorwaarden

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x