Hoe schrijf je de mooiste en duidelijkste teksten?

 Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land?

 The beast. Tekst voor.

 The beauty. Tekst na.

                                                              Een uitnodiging om deel te nemen aan een schoonheidswedstrijd voor teksten.


Spiegeltje, spiegeltje aan de wand? Wie is de mooiste van het land. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin uiterlijk belangrijk is en fotomodellen een sterrenstatus krijgen. Op persoonlijk vlak zou ik vooral willen adviseren hier niet te veel aan te spiegelen en te schitteren als je eigen unieke zelf. Het mag raar klinken, maar op het gebied van teksten wens ik wel aan te raden een aantal schoonheidsnormen te volgen. Mensen lezen niet graag lange teksten en daardoor krijgen ze de boodschap niet mee. Ze scannen de inhoud. Met een mooie opmaak wordt de aandacht getrokken naar sterke punten. Ter compensatie bied je rust: NIET SCHREEUWEN DOOR HET GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS, steeds het zelfde lettertype en vooral het gebruik van bullet points. Deze tekst is dus een draak die een voorbeeld is van hoe het niet moet!

Above you’ll find the beast. Let’s now have a look at Beauty. Shine And sparkle in your business world with your word.

                                                                                                  If U Cn Rd Ths, U Cn Mk Bg Mny

 Mensen lezen anders dan je zou verwachten

 De ogen zien iets, waardoor er veronderstellingen worden gemaakt zonder dat er echt wordt gelezen

 De bovenkant van de bladzijde wordt gelezen

                                                                                                                                        en het begin van de eerste zin.

                                                                Lezers zijn koppensnellers. Ze scannen. Gooi niet met lokaas.

 Let op visuele details die teksten sterker maken.

 Zorg voor oases van rust (duidelijk aangegeven uiteraard).

  • Witruimtes
  • Geen felle kleuren.
  • Steeds hetzelfde lettertype.

Schiet raak. Gebruik “bullet points.” 

  • Meer is opvullen.
  • Minder is invullen.

Leg inhoudelijke landingsbanen aan.

                                                                    Hoofdboodschap: kort en krachtig maken machtig

…………………………………Lagere niveaus: de details………………………………………..    

 

Wees zichtbaar. Tekst draait voor een deel om uiterlijk vertoon. Uiteraard kan de juiste copywriter ervoor zorgen dat jouw identiteit er sprankelend van afstraalt.

 

Krijg niet alleen klanten. Krijg fans die als echte ambassadeurs dwepen met het beeld dat jij hebt gecreëerd.

 

3000 Leuven
leona@bright2write.be
T +32 473 53 07 64
F BE 0554.913.343
Privacy
Algemene voowaarden

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x