(B)right 2 Write

Storytelling vraagt creativiteit

Maak van merkinnovatie een revelatie door verhalen te vertalen.

Als je een “opmerkelijk” merk wil hebben moet je vernieuwend zijn om iets te creëren wat de klant echt wil kopen door de taal er rond vorm te geven. Je zou dit fenomeen “user centric innovation” kunnen noemen.

Grote en dus grootse producten

  • kenmerken zich door eenvoud.
  • lossen latent sluimerende verwachtingen in.
    • Luisteren naar de klant is belangrijk, maar voorstellen doen is nog beter. Als jij jouw creativiteit en inzicht meegeeft, kunnen bij mensen ideeën ontwaken waar ze op dat moment nog niet actief aan dachten.
    • zijn geloofwaardig en vol betekenis.
      • Sta voor wat je predikt en draag het elke dag uit.
      • Je kunt betekenis creëren door vaktechnologische vaardigheden te laten integreren in behoeften en zo een statement worden. The” meaning of life” staat ook gelijk aan “the meaning of products.”
      • komen met een verhaal.
        • Het scenario van “er was eens” en “ze leefden nog lang en gelukkig” gaat echter niet op. Je moet vervolgverhalen creëren (al dan niet van 1001 nacht) om je merk in stand te houden; door een sterke onderbouw te creëren die waarden levert en verder eventueel denken aan complementaire activa. Timing is eveneens belangrijk. Om af te sluiten deze goede raad: wees niet bang om te herhalen. Consistente helpt om je boodschap uit te dragen.

Niettemin, zoals een schoenmaker altijd bij zijn leest moet blijven, ga ik dit nu ook doen bij mijn stokpaardje, namelijk creativiteit. Ik geloof er sterk in dat de belangrijkste factor om een sterk merk uit te bouwen, niet noodzakelijk geld is, maar originaliteit. Ik zie dit als een kwestie om goud, dat overal verborgen ligt, zoals kunstschatten in een museum of de oceaan, te laten schitteren in het zonlicht. Als je goed kijkt, kun je overal originele bronnen van inspiratie opgraven. Een kruisbestuiving kan soms nog extra ideeën opleveren. Door jezelf telkens opnieuw te vinden en opnieuw uit te vinden, ontdek je het DNA van innovatie. Een belangrijk hulpmiddel is om duidelijk voor ogen te hebben welk doel je bedient. “Waarom” leidt tot het ware weten.

Last but not least; om het vooral met internationale allure te zeggen: gooi die Vlaamse bescheidenheid overboord en durf!

Imagine. Innovate!

Conquer! Convince!

Copywrite and find your match!


Wil je een begeleid stappenplan in 7 weken om van jouw werk een merk te maken dat van zich doet spreken? Registreer je dan nu voor de digitale cursus "Van storytelling naar storyselling" van Copywritingbureau (B)right 2 Write. https://www.bright2write.be/cursus-storytelling

Storytelling vraagt creativiteit

Ravenstraat 75 - 3000 Leuven 3000 Leuven
leona@bright2write.be
T +32 473 53 07 64
F BE 0554.913.343

Privacy
Disclaimer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x