(B)right 2 Write

Wat is storytelling? Het belang van verhalen voor storyselling.

Wat is het belang van verhalen? Kunnen verhalen inspiratie bieden voor de branding van een bedrijf?

(B)right 2 Write nodigt je uit om op ontdekkingsreis te gaan naar verhalen. Niet zomaar een verhaal, maar het verhaal achter jouw (w)onderneming. Het ultieme doel is om van story Telling naar story Selling te gaan.

Jouw verhaal. Jouw succes.

Your world. Your word. The Place 2B.

Via verteltechniek wordt jouw wereld met de woorden die je gecreëerd hebt, de plek waar iedereen zich mee wil associëren.

Een eerste stap om het verhaal van een bedrijf te ontdekken is om goed te begrijpen wat storytelling precies is.

Verhalen bestaan al sinds de oertijd. Enkel het medium om ze over te brengen veranderden, maar de basis is hetzelfde gebleven.  Ze worden gebruikt om informatie over te brengen in een verwarrende omgeving en zoeken naar de aandacht van het publiek. Ze geven een antwoord op al die levensbelangrijke vragen waar iedereen ongeacht de tijd mee worstelt: liefde, dood, opgroeien, ambitie,….

7-mijlslaarzen om door verhalenland te reizen.

  1. Ze situeren de waarnemingen in een exacte context. Er ontstaat een Eureka-gevoel van het genre: ja, nu weet ik zeker wat er bedoeld wordt in die ingewikkelde wereld rondom mij. Een gevoel van controle over het bestaan, is hierbij een gevoel dat houvast biedt en de mensen ook gemakkelijker in beweging laat komen. Verhalen maken de wereld echt. Door de concretisering is er en fundament ontstaan voor wijzigingen en zelfs grotere doorbraken.
  2. Verhalen prikkelen de nieuwsgierigheid. Ze maken van verhalen een schitterend pakketje en gaan juist daardoor stimuleren. Verhalen prikkelen ons geheugen, ze maken het gemakkelijker om iets te onthouden.
  3. Door de structuur, de verhaallijn en de soorten personages, staat er een herkenbaarheid en een link naar andere verhalen. Het geordende kader maakt dat het verhaal gemakkelijker wordt aanvaard en begrepen.
  4. Kennis en ervaringen worden overgedragen.
  5. Ze zorgen voor connectie, waardoor mensen elkaar beter leren kennen en eenvoudiger kunnen samenleven. Ze zorgen voor betrokkenheid.
  6. Ze geven vertrouwen. Je leert te ontdekken wie je bent, wat je waarden zijn en waar je trots op bent.
  7. De moraal van het verhaal nodigt om na te denken en het toe te passen op de eigen belevingswereld.

Wat heb je geleerd?

Je hebt de eerste stappen gezet in het verhalenbos om hout te sprokkelen voor jouw branding.

 Jij hebt ontdekt waarom verhalen belangrijk en zelfs noodzakelijk zijn.

Er is een zaadje geplant, dat je wellicht zin geeft om zelf iets te planten en uit te kijken naar de oogst.

Je hebt het waarom ontdekt en je weet van welk hout pijlen te maken om je doel te bereiken.


Wil je verdere stappen zetten om op basis van verhalen, het verhaal van jouw bedrijf te ontdekken in het kader van branding en sales, schrijf je dan in voor mijn digitale cursus https://www.bright2write.be/cursus-storytelling

High-end begeleiding is bespreekbaar via leona@bright2write.be

Wat is storytelling? Het belang van verhalen voor storyselling.

Ravenstraat 75 - 3000 Leuven 3000 Leuven
leona@bright2write.be
T +32 473 53 07 64
F BE 0554.913.343

Privacy
Disclaimer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x